Fortsätt till huvudinnehåll

Smultron, hallon, blåbär & hjortron

... hela smak- & färg- skalan!


Ungefär så känner jag inför den här förföriskt tjusiga klara smarta underbara filmen som jag bara sett 30 minuter av.
När den gick upp på biograferna läste jag allt som skrevs, och skrev säkert nåt om den själv, det var ju nästan som om jag hade sett den allaredan ...
Och nu, hörrni ni, nu har jag alltså en hel timme osett visuellt under att se fram emot.
Marie Antoinett av Sofia Coppola, Kirsten Dunst är fenomenalt bra, vilket skådespeleri, en sån perfektion i gestaltandet av distans till roll och karaktär, ett glapp där, som skramlar och ger en sån fin dissonans till spelet.
Fucking bäst!
Men jag undrar, vilka är källorna till allt det här?

So long ... nu ska jag njuta lite till!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Problemskapande?

Jag i alla fall bekymrar mig mer över vad flippflopp- soldaters genusskapande bidrar till än vad burkadamers dito gör: