Fortsätt till huvudinnehåll

INTER- NATIONELL

Nu kan vi bara vänta ut det. Resultatet.
Sd- som kampanjat i motregn av tomater, hur ska det gå för dem? Och hur ska det rapporteras från deras valvaka? Heilandes?

Hörde ett program om Islands ekonomiska härdsmälta, några röster sa:
vi börjar om, reflekterar över vad livet är, går inåt.
Men, inte behöver vi en härdsmälta för det, för att veta att vi inte alls måste ha mer mer mer,
shoppa mer mer mer.
Al Gore dansade en sommar.
Nu dansar industrin uppåt i gen. Och, ja det är ju nödvändigt, för att få fart på världsekonomin.
Vi sa väl också att nu ersätts skitsystemet, det genomruttna kapitalistiska blindstyret med ett mänskligare mer holistiskt.
Det var 2008. KRISÅRET, oktober 2008.
Nu rullar det igen, Vovlo nyanställer.
Och visst är det skönt. Folk får jobb. Får mat, får allt dom vill ha.
FETARE plånbok.

Björk talade på bruten engelska.
Reikyavik var för litet för henne, för litet för att sälja musik, sälja artisterui, för litet för att utveckla sin egenart.
Det disparata saknas Island.
Skicka SD:arna dit vettja. Karda ull, smid i järn, Thorshammare på export?

Det var då jag verkligen kom att sakna den internationella aspekten i valet 2010.
Ett Island är för litet för Björk. Och det är okej, ett Sverige är för litet för ett Cardigan, ett Hives, Sverige den tredje största musikexportören. Vad säger SD om det egentligen: "Stoppa exporten, låt inte våra kulturskatter sippra ut ur landet!"?

Nä, vi har ett utbyte, ibland kommer världen till oss, ibland går vi till världen, andra gånger möts vi i cyber, och gränserna är inget vi hyllar i dom lägena, nej, då hyllar vi mötet, kommunikationen, glädjen av att dela.
Jorden är en liten plats, ett litet klot i rymden. Och jag, jag är i alla fall nyfiken på vad som sker 'där borta'. Och ska vi någonstans med våra mänskliga rättigheter, jag då vet jag inte riktigt  hur vi ska göra för att inte bli ena hejdlösa kolonisatörer? Sälja ut? Exportera. Även till dem som inte vill ha?
Man kan väl inspirera? och låta sig inspireras?

Men, nä, nationalstatens suveränitet, den är viktig, VÅRT Sverige, VÅR välfärd. HUR fan ska vi integrera världen i den?
Flyktingkvot handlar ju innerst inne om det? eller hur?
Hur många kan vi ta in i familjen utan att familjens status går i sank?
Jag vet inte.
Det är ett praktfullt Dilemma.
Men Björk hon flyttade till NY, och pendlar.
Mellan vad ska Sverige pendla?

Kommentarer

  1. Efter första valun känner jag mig nedslagen. Hoppas det visar fel, för som det är nu har svenska folket lagt sitt lands väl och ve i händerna på främlingsfientliga krafter. Så god damn sorgligt!

    SvaraRadera
  2. I dag kan jag säga: Vad var det jag sa? Men helt utan triumf och glädje. SD kom in och alliansen är kvar. Usch, inge kul start på veckan känner jag.

    SvaraRadera
  3. Bina, man måste försöka vända på siffrorna, aldrig har så många aktivt tagit ställning MOT främlingsfientlighet. Men de djävlarna som är så ansvarslösa och fullskitna upp i sitt eget anletes brist att de röstar SD gör mig galen.

    Ja, SMultron, en klen tröst, jag trodde aldrig, faktiskt, att dom skulle komma in. Å Alliansen. Reinis så maktlysten att han utant akt uppvaktar Mp sekunder in i sitt segertal.

    Finns väl inge problem att regera, Fp och SD tycker ju detsamma i ungefär alla frågor, och KD kan komma till röst i familjepolitiken, så vad gnäller DOM om? ORD?

    SvaraRadera
  4. Gud välsigne doktor Arthur månen för att hjälpa mig att bota min diabetes typ 2. Bröder, jag har lidit diabetes under en lång tid, jag har försökt så många botemedel, men känt verkar fungera. Men jag hade kontakt med en växtbaserad läkare som jag såg så många människor som berättade hur de var botade med deras olika sjukdomar och virus av denna läkare. Så jag förklarade hela mitt problem för honom, och han lovade att bota mig. Så jag gav honom alla fördelar med tvivel, och se, han förberedde växtblandningen, och han skickade den till mig i mitt land. Idag är jag stolt över att jag är diabetesfri och min sockernivå har återställts till normal. Så om du är ute och lider av diabetes och andra sjukdomar eller virus, vill jag berätta för dig att du snabbt ska kontakta: Arthur Moon för din bot och få din hälsa tillbaka. E-post: arthurmoon01@gmail.com

    SvaraRadera
  5. Gud välsigne doktor Arthur månen för att hjälpa mig att bota min diabetes typ 2. Bröder, jag har lidit diabetes under en lång tid, jag har försökt så många botemedel, men känt verkar fungera. Men jag hade kontakt med en växtbaserad läkare som jag såg så många människor som berättade hur de var botade med deras olika sjukdomar och virus av denna läkare. Så jag förklarade hela mitt problem för honom, och han lovade att bota mig. Så jag gav honom alla fördelar med tvivel, och se, han förberedde växtblandningen, och han skickade den till mig i mitt land. Idag är jag stolt över att jag är diabetesfri och min sockernivå har återställts till normal. Så om du är ute och lider av diabetes och andra sjukdomar eller virus, vill jag berätta för dig att du snabbt ska kontakta: Arthur Moon för din bot och få din hälsa tillbaka. E-post: arthurmoon01@gmail.com

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Problemskapande?

Jag i alla fall bekymrar mig mer över vad flippflopp- soldaters genusskapande bidrar till än vad burkadamers dito gör: