Fortsätt till huvudinnehåll

Lilla Lyckan

Nä, nu vet jag inte vad det är med mig?!
Känner mig väldigt glad  och osnorig!
Att äta häxmedlet Lariam som malariaprofylax funkade kanske omvänt på mig:
de svåra psykiska besvären som rapporterats som biverkningar visar sin motsats?!

Dagens blev potatismos spetsad med lök och bladpersilja och stekt kyckling.

Dagens teve var Pia Sundhage om ledarskap i ettans morgonteve.

Dagens läsning fanns hos Vänstra Stranden om Konservatism. Gud vad jag skulle vilja lära mig MER.

Dagens fitness var på Friskis & Svettis medelpass i Kortedala.

I kortedala tränar damer med slöjor och långärmat. Och på torget där när jag skulle lägga tackkorten från Bröllopet på lådan såg jag att de annonserade om en läscirkel på temat queer, det var nog biblioteket, böcker av Elin Wägner och Nina Björk och Mary m.fl, låg på ett sjuttiotals- oestetiskt- vis i ett tomt lysrörsupplyst skyltfönster. Om man bor i Kortedala och är öppen blir man väldigt kompetent och kulturellt rik. Kanske vi ska flytta dit. Husen är billiga, radhus, alltså.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

INTER- NATIONELL

Nu kan vi bara vänta ut det. Resultatet. Sd- som kampanjat i motregn av tomater, hur ska det gå för dem? Och hur ska det rapporteras från deras valvaka? Heilandes? Hörde ett program om Islands ekonomiska härdsmälta, några röster sa: vi börjar om, reflekterar över vad livet är, går inåt. Men, inte behöver vi en härdsmälta för det, för att veta att vi inte alls måste ha mer mer mer, shoppa mer mer mer. Al Gore dansade en sommar. Nu dansar industrin uppåt i gen. Och, ja det är ju nödvändigt, för att få fart på världsekonomin. Vi sa väl också att nu ersätts skitsystemet, det genomruttna kapitalistiska blindstyret med ett mänskligare mer holistiskt. Det var 2008. KRISÅRET, oktober 2008. Nu rullar det igen, Vovlo nyanställer. Och visst är det skönt. Folk får jobb. Får mat, får allt dom vill ha. FETARE plånbok. Björk talade på bruten engelska. Reikyavik var för litet för henne, för litet för att sälja musik, sälja artisterui, för litet för att utveckla sin egenart. Det dispar