Fortsätt till huvudinnehåll

Same same but different

Shit! Jag skulle beställa något på nätet och kryssade för att formuläret skulle fyllas i automatiskt vid angivet pers.nummer.
Plötsligt kom mitt nya namn upp. Jag blev chockad! för på ett papper som kom i brevlådan stod det att vi inte hade anmält något namnbyte och sen hade jag liksom släppt den saken.
Alla dessa papper.
Nu blir det ännu fler. Alla saker att ordna. Ställa om namnet i flygbiljetten kan nog bli svårast. Det brukar vara enklare att ta sig in i fort Knox än att byta namn på flygbiljetter.
Men det var ändå väldigt snyggt!
Fint och mjukt.
Oh vilket glatt humör!
Jag är en annan nu, helt annorlunda.

Yours sincerely
/Fru S.

Kommentarer

  1. "Jag är en annan nu, helt annorlunda..."
    Lika härlig, lika inspirerande, fast med nytt namn...fast fortfarande mrs s:)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hade varit liiite förutseende med det där namnet, saken är ju dessutom att initialerna blir SS, ja inte som i hitlerarmy nu va ... men SS, som i ssssskönt.
    Kram & Tack för du

    SvaraRadera
  3. Fint.

    Jag ska också byta namn. Snart. :)

    När reser du? Är så himla nyfiken.

    SvaraRadera
  4. Oh! ska du gifta dig Wettex?!? Spännande, om det är så ... Reser 13 mars.
    Spännande spännadne.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

INTER- NATIONELL

Nu kan vi bara vänta ut det. Resultatet. Sd- som kampanjat i motregn av tomater, hur ska det gå för dem? Och hur ska det rapporteras från deras valvaka? Heilandes? Hörde ett program om Islands ekonomiska härdsmälta, några röster sa: vi börjar om, reflekterar över vad livet är, går inåt. Men, inte behöver vi en härdsmälta för det, för att veta att vi inte alls måste ha mer mer mer, shoppa mer mer mer. Al Gore dansade en sommar. Nu dansar industrin uppåt i gen. Och, ja det är ju nödvändigt, för att få fart på världsekonomin. Vi sa väl också att nu ersätts skitsystemet, det genomruttna kapitalistiska blindstyret med ett mänskligare mer holistiskt. Det var 2008. KRISÅRET, oktober 2008. Nu rullar det igen, Vovlo nyanställer. Och visst är det skönt. Folk får jobb. Får mat, får allt dom vill ha. FETARE plånbok. Björk talade på bruten engelska. Reikyavik var för litet för henne, för litet för att sälja musik, sälja artisterui, för litet för att utveckla sin egenart. Det dispar