Fortsätt till huvudinnehåll

Etthundraett sätt att INTE limma en låda

Lådorna i byrån har frontalkrockat och kraschat ner på golvet framför. Bad sonen köpa klister, han kom hem med Karlssons. Nu ska jag bara göra det också.
Limma.
Smet och slimmade på ett core-bosu-pass i stället. Perfekt fot- & balans- träning. När jag gör något som är svårt och kräver energi börjar jag må illa. Neuron-illa, om nu nån vet vad jag menar.
Man mår alltså illa som om det är nerverna som sätter igång nåt vagt obehag.
Det kan vara psykosomatiskt, och det kan hänga ihop med mitt traumakluster som jag släpar på kring prestation. Nån skulle väl också säga att jag gjorde mig av med en slags obskyr kristallartad låsning, eller hämning kanske?
Det fanns en tid när jag ägnade mig åt det, föreställningen om den låsningsfria kroppen, själen, människan. Flödet, energierna, helheten, the holy spirit och andarnas änglar: hej!
Phfha! nu är jag glad att jag jympar, att jag dansar, att kroppen funkar. Att man har lite sex då och då. Fast fötterna har börjat krångla.  Kanske sen jag blev av med badkaret, för jag tror ärligt talat att de tyckte rätt bra om att ligga i det heta varje dag och spreta. Fotbad i spann funkar inte.

I dag jobbade jag på lite extra för att det var trist att åka hem. En bra dag brukade A laga mat tills jag kom. Då kunde man känna lukten av koket redan när man svängde om husknuten. Vi bor ju i bottenplanet på en fyrafamiljsvilla. Oset från vår spisfläkt dras genom en kanal ut på ytterväggen. Rökarna går rätt upp till grannarna. Synd då att det är vi som kokar mest mat, i olja, i stora kastruller, sent på kvällarna. Jag har även börjat lukta invandrare. Varenda plagg är inpyrt av oljan, fisklukten, chilin. Vad dom andra äter vet jag inte.FLÄSK-KOTLETT, tror jag på för barnfamiljen. Tjejerna på vinden hämtar nog hem hälsosam Sushi eller Thai. Kvinnan i mitten äter nog inte alls för hon är då så smal och tunn. En kopp ekologisk Hälso-fil om dan kanske?
Det här huset är fantastiskt, demografiskt sett ett genomsnitt av SVÄRJES befolkningssammansättning: 1 dos homosexuella, 1 dos ensamstående änka, 1 dos mamma-pappa-barn-famlj (2 barn: flicka+pojke), 1 dos etniskt mixad, (Främre Asien, + Afrika). Fine.

Ja, nu är det nog dags att limma lådorna i alla fall, man kan ta en i taget, det ÄR inte oöverstigligt, just Do it MrsS!


P.S Tillslut är man glad bara för att man LEVER ...

Kommentarer

  1. Tillslut är man glad bara för att man lever...DET ÄR SANT.

    Glöm all annan skit och gör det som ger skön känsla. Träna eller bara glo ut genom fönstret, det räcker Mrs S:)

    SvaraRadera
  2. Tack! Du är bra du ... idag skiter jag i att gå ut och fånga solskenet, det är ju så kallt! Man kan alltså glo ut, genom fönstret, tanka D-vitamin där ...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

INTER- NATIONELL

Nu kan vi bara vänta ut det. Resultatet. Sd- som kampanjat i motregn av tomater, hur ska det gå för dem? Och hur ska det rapporteras från deras valvaka? Heilandes? Hörde ett program om Islands ekonomiska härdsmälta, några röster sa: vi börjar om, reflekterar över vad livet är, går inåt. Men, inte behöver vi en härdsmälta för det, för att veta att vi inte alls måste ha mer mer mer, shoppa mer mer mer. Al Gore dansade en sommar. Nu dansar industrin uppåt i gen. Och, ja det är ju nödvändigt, för att få fart på världsekonomin. Vi sa väl också att nu ersätts skitsystemet, det genomruttna kapitalistiska blindstyret med ett mänskligare mer holistiskt. Det var 2008. KRISÅRET, oktober 2008. Nu rullar det igen, Vovlo nyanställer. Och visst är det skönt. Folk får jobb. Får mat, får allt dom vill ha. FETARE plånbok. Björk talade på bruten engelska. Reikyavik var för litet för henne, för litet för att sälja musik, sälja artisterui, för litet för att utveckla sin egenart. Det dispar