Fortsätt till huvudinnehåll

Jag skulle vara Bo Derek!

Aldrig drömde jag om det så här.
Jag skulle se ut som Bo Derek när hon kommer upp ur badet på den där stranden,
fast med kläder på då.
Jag tänkte mig att jag skulle ha en lång fläta med små blommor i, en inbakad fläta.


Och jag skulle förstås vara vrålsnygg.
Och säkert skulle ALLA glo på mig där jag gick kyrkgången fram, och de skulle tänka att fy i helvete vad hon är VRÅLSNYGG:
Hon ser ju ut som Bo Derek när hon kom upp ur vattnet på den där stranden!










Fast!
Nu blir det inte så. Inte alls så.
Vilket pucko jag måste ha varit, så självcentrerad, (redan?).
Fick sy ut klänningen i går.
Byta dragkedjan.
Det gick la sådär.
Man behöver inte syna sömmarna med lupp direkt.
Vare sig här eller där behövs det synas.
Varför ska man göra det egentligen?
Som om det roar med fel och brister.

Nä, jag ska nog säga Ja ändå. Trots allt.




Kommentarer

  1. Jag har alltid känt mig lite obekväm med den där Bo när hon kommer upp ur vattnet. Får mig att tänka på alien.

    SvaraRadera
  2. He he! En ailieninvasion av Bo Derek's som stiger ur världshaven ... Varför inte? Vem har sagt att Ailiens nödvändigtvis måste komma från ovan?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

INTER- NATIONELL

Nu kan vi bara vänta ut det. Resultatet. Sd- som kampanjat i motregn av tomater, hur ska det gå för dem? Och hur ska det rapporteras från deras valvaka? Heilandes? Hörde ett program om Islands ekonomiska härdsmälta, några röster sa: vi börjar om, reflekterar över vad livet är, går inåt. Men, inte behöver vi en härdsmälta för det, för att veta att vi inte alls måste ha mer mer mer, shoppa mer mer mer. Al Gore dansade en sommar. Nu dansar industrin uppåt i gen. Och, ja det är ju nödvändigt, för att få fart på världsekonomin. Vi sa väl också att nu ersätts skitsystemet, det genomruttna kapitalistiska blindstyret med ett mänskligare mer holistiskt. Det var 2008. KRISÅRET, oktober 2008. Nu rullar det igen, Vovlo nyanställer. Och visst är det skönt. Folk får jobb. Får mat, får allt dom vill ha. FETARE plånbok. Björk talade på bruten engelska. Reikyavik var för litet för henne, för litet för att sälja musik, sälja artisterui, för litet för att utveckla sin egenart. Det dispar