Fortsätt till huvudinnehåll

Trots allt ...

Frid i huset.
Frid.
Lussebullarna blev inte så goda som dom brukar.
Och jag minns inte ens nu om jag löste ut saffranen i vätskan eller om jag glömde det, och la i det i degen direkt.
Det konstiga var att jag under bunklocket (Hammarplast) när jag bara skulle kolla jäsningen på min kalldeg jag hittade de två tomma saffran-paketen.
Jag tog bort dem, naturligtvis.
Men bullarna var rödprickiga i stället för gula, så nåt hände.

A undrade om vi hypar Julen så här hela december.
Värre än Ramadan.
Helt absurt.
När man ser det med någon annans ögon.
Med mina såg jag ljus som tindrade, familjen som vilade i omsorg, stjärnorna som glimmade.
Kärlek och Frid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Problemskapande?

Jag i alla fall bekymrar mig mer över vad flippflopp- soldaters genusskapande bidrar till än vad burkadamers dito gör: