Fortsätt till huvudinnehåll

Smidda Kakor

Jag ska baka kakor tills han kommer hem.
Två olika sorter. Med det där nya smöret som inte är SMÖR.
Ett slags kompensation. Den nya kvinnan måste hålla sig i tyglarna.
Det finns ju gränser även för henne.
För mig. När man går ut hårt kommer skuld.
Två sorters kakor kräva så dessa styrkeuppvisningar.
Ärligt talat så vet jag nästan ingenting om hur man gör.
Jag försvarar mig på lösa grunder.
Höjer rösten och blir kantig.
Det är ju min intuition.
Inte ens den kan man tro på.

Jag göttgör.

"När jag visar dig min vrede vet du att du sårat mig."
så skrev nån i boken "Den sårade kvinnligheten".
Jag skrev upp det, men hade inte alls behövt anstränga mig med pennan, jag minns orden så väl ändå.
Kvinna. Det förfrämligar sig.


KAKOR:(ej brända Madeleine):

1)
smör (inte SMÖR)
socker
mjöl
bakpulver
kakao
mandel
ceshew
nejlika
kanel
kanske lite muskot

2)
smör (inte SMÖR)
socker
mjöl
bakpulver
havregryn
körsbärssylt

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Problemskapande?

Jag i alla fall bekymrar mig mer över vad flippflopp- soldaters genusskapande bidrar till än vad burkadamers dito gör: